Šį kartą rašau apie naująjį DNSB įstatymą, kuris yra būtinas norint gyventojams padėti aiškiai suprasti ir suvokti visą DNSB esmę. Manau, kad dabartiniame įstatyme yra didelės spragos, kuriomis gali naudotis ir naudojasi bendrijų pirmininkai, kurie savivaliauja ir pažeidinėja šį įstatymą.

Didžiausias šio įstatymo trūkumas tas, kad praktiškai niekas negali atlikti ir praktiškai neatlieka DNSB kontrolės, o jeigu ir atlieka tai labai atmestinai tik popieriuje. Nusižengę pirmininkai nesulaukia jokių ar tik simbolinių bausmių. Mano manymu tai liečia ypač dideles turinčias daugiau nei 4-5 namus DNSB. Kiekvieną dieną į mane kreipiasi mažiausiai keletas žmonių iš įvairių Lietuvos regionų ir klausia kaip pakeisti arba sukontroliuoti esamą pirmininką. Žmonės praeina visus kelius, kreipiasi į savo miesto savivaldybes, būsto rūmus, aplinkos ministeriją, visur atsimuša kaip į sieną, niekas nieko nenori daryti. Tai yra absurdas ir taip daugiau tęstis negali.

Būtini įstatymo pakeitimai, kuriuose aiškiai turi būti nurodoma kuri instituciją atsakinga už DNSB veiklą. Lietuvoje reikalinga reali institucija kuri tikrintų DNSB, jų veiklą. Fiksuotų pažeidimus ir skirtus realias baudas taip sudrausmindama pirmininkus ir įspėdama kitus to nedaryti. Tai pat DNSB įstatyme trūksta aiškumo. Labai daug neaiškių interpretacijų. Man labai keista, kad būtent aplinkos ministerija, būsto rūmai ir savivaldybės proteguoja bendrijų steigimą, nors apie jos veikla ir bendrijos problemas su kuriomis susiduria žmonės gyvenantys bendrijose pakonsultuoti juos praktiškai negali, nemoka arba nenori palikdami viską spręsti patiems, nors proteguoja jas steigti. Man, kaip šios srities specialistui ir nepriklausomam konsultantui, kyla natūralus klausimas kodėl? Visos institucijos proteguoja ją steigti, bet nei viena nesugeba užtikrinti jų problemų sprendimo ir skaidraus pirmininkų darbo nuo kurių nukenčia vis daugiau bendrijų gyventojų. Pateikia į tokias situacijas gyventojai nežino nei ką daryti ,nei kur kreiptis. Dažnai ginčai tarp bendrijos gyventojų ir pirmininko persikelia į teismą kur teisėjai išvis nesuinteresuoti spręsti gyventojų ir pirmininkų problemas. Be abejo, savaime aišku, kad šitas problemas iškylančias bendrijose turėtu padėti spręsti būsto rūmai, savivaldybė ir aplinkos ministerija, bet deja ten nėra deramų specialistų praktikų kurie realiai galėtu padėti, nėra veikiančios realios DNSB kontrolės institucijos. Kaip bebūtų DNSB nėra labai aiškus ir paprastas valdymo organas. Am reikia, kad name(daugiabutyje) būtų reikalingų specialistų ir kad jie norėtu dirbti ir nešti ganėtinai nemaža atsakomybę už mažą atlygį. Todėl mano planuose yra kreipimasis į seimą i seimo narius ir paraginsiu paruošti bendrijos įstatymo pataisas ir jų kontroliavimo (priežiūros) aiškius apibrėžimus, kurie atgrasytų būsimus ir esamus pirmininkus nuo noro piktnaudžiauti savo pareigomis.

Mano nuomone pradžiai visos Lietuvos savivaldybės turi parengti kompetentingus specialistus ir išmokyti juos visų reikalingų žinių, nes turbūt 90 % iš dabar esančiu specialistų savivaldybėse žino tik teorija, bet realios patirties neturi ir nežino kokia ištiktųjų turi būti daugiabučio namo priežiūra ir kontrolė.

Kreipiuosi į gyventojus ir pirmininkus, kol to nėra kreipkitės į mane aš jums padėsiu surasti geriausia sprendimą jūsų daugiabučiui namui ir atsakysiu į visus jums aktualius klausimus.

 

Nepriklausomas Namo konsultantas